EINAMŲJŲ METŲ UŽDUOTYS
1. Organizuoti socialinę paramą asmeniui ir šeimai.
2. Tobulinti profesinę kompetenciją socialinio darbo klausimais.
3. Lankytis pas pageidaujančius gauti socialines paslaugas asmenis, konsultuoti, atstovauti, teikti
reikalingą informaciją.
FUNKCIJOS
1. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
1.1. priima gyventojų prašymus socialinei paramai gauti, patikrina, ar tinkamai užpildytas ir pasirašytas prašymas, ar pateikti visi reikalingi dokumentai, ir informuoja asmenį (prireikus pasirašytinai) apie trūkstamus dokumentus ir teisės aktus, reglamentuojančius prašomą socialinę paramą ir su visais reikalingais dokumentais perduoda Socialinės paramos skyriui;
1.2. teisės aktų nustatyta tvarka priima ir registruoja prašymus piniginei socialinei paramai ir užtikrina jų perdavimą Socialinės paramos skyriui nustatytais terminais, nustato teisę į paramą prašymo priėmimo metu, supažindina pareiškėjus su visuomenei naudingos veiklos organizavimo tvarka ir sąlygomis, išduoda jiems siuntimus visuomenei naudingai veiklai atlikti, parengia ataskaitas apie atliktą visuomenei naudingą veiklą ir pateikia seniūnui;
1.3. nustato pareiškėjo vienkartinei pašalpai gauti socialinę padėtį ir atitiktį (teisę) pagal tiesės aktus šiai socialinei paramai gauti bei teikia pagrįstą siūlymą Piniginės socialinės paramos komisijai;
1.4. vertina asmenų (šeimų) buities ir gyvenimo sąlygas, surašo Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktus ir teikia atsakingiems asmenims, dalyvauja asmenų (šeimų) socialinių paslaugų poreikio nustatyme, domisi seniūnijos gyventojais, inicijuoja reikalingą socialinę pagalbą, teikia pagrįstus ir teisės aktus atitinkančius siūlymus, išvadas atitinkamiems savivaldybės administravimo subjektams dėl socialinės paramos reikalingumo, taikymo, teikimo paramos būdų;
1.5. pagal atsakingų institucijų užklausimus, įvertina atskirų šeimų gyvenimo sąlygas ir raštu pateikia faktinę padėtį patvirtinančią informaciją įvairiais vaiko teisių apsaugos klausimais;
1.6. informuoja ir teikia siūlymus dėl šeimos įrašymo į socialinės rizikos šeimų apskaitą arba išbraukimo iš jos atsakingiems asmenims;
1.7. Savivaldybės administracijos ar Piniginės socialinės paramos komisijos pavedimu kontroliuoja socialinių išmokų, pašalpų panaudojimą pagal paskirtį;
1.8. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant vaiko teisių apsaugos ir vaiko teisių pažeidimų prevencijos gerinimo priemones ir teikia siūlymus šiais klausimais reikalingoms institucijoms;
1.9. dalyvauja vykdant priemones, susijusias su seniūnijos teritorijoje gyvenančių neįgaliųjų žmonių socialine integracija, renka duomenis apie seniūnijoje gyvenančius neįgaliuosius ir paramos jiems poreikį;
1.10. konsultuoja ir esant poreikiui padeda susitvarkyti reikiamus dokumentus neįgaliesiems dėl specialiųjų poreikių ir/ar jų lygio nustatymo ir jų tenkinimo specialiosios pagalbos priemonėmis ir teisės aktų nustatyta tvarka įvertina asmeniui reikalingos pagalbos priemonių apimtį bei pateikia dokumentus Socialinės paramos skyriui;
1.11. priima seniūnijos gyventojų prašymus ir kitus reikalingus dokumentus socialinei paramai mokiniams ir paramai maisto produktams gauti, juos patikrina ir registruoja, suveda reikalingus duomenis programoje „Parama“ ir/ar SPIS, tikrina pareiškėjų pateiktą informaciją, dokumentus bei duomenis reikalinguose registruose turinčius įtakos teisei į socialinę paramą mokiniams ir teisės į paramą maisto produktais nustatymui, sudaro paramos gavėjų sąrašus;
1.12. dalyvauja vykdant socialinės paramos maisto produktais ir higienos prekėmis priėmimą, teikimą seniūnijoje, dalina paramą seniūnijos gyventojams, rengia ataskaitas ir teikia seniūnui;
1.13. esant reikalui lanko socialinės rizikos, globėjų (rūpintojų) šeimas vaiko teisių apsaugos prevencijos klausimais, teikia informaciją atsakingoms institucijoms apie vaiko teisių pažeidimus šiose šeimose, kartu su vaiko tėvais, globėjais (rūpintojais) bei kitomis suinteresuotomis institucijomis rūpinasi, kad būtų šalinamos aplinkybės, dėl kurių pažeidžiamos vaiko teisės, organizuoja paramą šeimai ir vaikams;
1.14. nuolat domisi vienišais ir vienais gyvenančiais neįgaliais, senyvo amžiaus asmenimis, kuriems nustatyti specialieji poreikiai ar nuolatinės slaugos (priežiūros) poreikis, asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, inicijuoja poreikį reikalingai paramai, renka ir sistemina duomenis apie šiuos asmenis, tarpininkauja jiems tvarkantis dokumentus bei rūpinasi reikalingos paramos, pagalbos suteikimu operatyviai ją organizuodamas ir informuodamas atitinkamus juridinius asmenis;
1.15. prireikus įgaliotas dalyvauja teismo posėdžiuose, kai nagrinėjami su vaiko, senyvo amžiaus ar neįgalaus asmens teisėmis, tesėtais interesais susiję klausimai, ir pateikia reikalingą informaciją, šiems klausimams spręsti atsakingiems Savivaldybės administracijos padaliniams ir/ar teismui, domisi seniūnijos suaugusių neveiksnių (ribotais veiksnių) asmenų globa (rūpyba) ir teikia siūlymus Socialinės paramos skyriui dėl pagalbos šiems asmenims reikalingumo ir paramos būdų;
1.16. dalyvauja ir/ar dirba darbo grupėse, komisijose ar jų posėdžiuose, atvejo peržiūrose, kai sprendžiamos seniūnijos gyventojų socialinės problemos, vertinami socialiniai projektai, sudaromi vaiko laikinos globos (rūpybos) ar socialinių paslaugų teikimo planai ir atliekamos atvejų ar vaiko laikinos globos (rūpybos) plano peržiūros;
1.17. dirba su SPIS ir programa „Parama“ laikydamasis teisės aktų reikalavimų;
1.18. priima, informuoja bei konsultuoja gyventojus socialinės paramos klausimais, rengia atsakymus fiziniams ir juridiniams asmenims;
1.19. bendradarbiauja su įvairių sričių specialistais, sprendžiant asmens (šeimos) socialines problemas;
1.20. renka ir teikia reikalingą informaciją ir suderinęs su seniūnu teikia socialinės paramos skyriui;
1.21. vykdo atskirus Administracijos direktoriaus, seniūno pavedimus, jo kompetencijai priklausančiais klausimais, kurie neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams, tam kad būtų įgyvendinti Administracijos uždaviniai.
1.22. laikosi asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, tarnybinės etikos normų.
SPECIALŪS REIKALAVIMAI
1. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą socialinio darbo krypties išsilavinimą arba aukštąjį koleginį socialinio darbo krypties išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu;
1.2. būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais piniginę (piniginę socialinę paramą, išmokas vaikams, šalpos išmokas, vienkartines išmokas) ir nepiniginę (socialines paslaugas, neįgaliųjų socialinę integraciją, kitą nepiniginę paramą) socialinę paramą (toliau - socialinė parama), asmens duomenų apsaugą;
1.3. mokėti konsultuoti asmenis bei šeimas, sugebėti konstruktyviai spręsti konfliktines situacijas, operatyviai priimti sprendimus savo kompetencijos srityje;
1.4. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, mokėti sisteminti, apibendrinti informaciją, daryti išvadas, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles;
1.5. mokėti planuoti ir organizuoti savo veiklą;
1.6. mokėti dirbti „Microsoft Office“ programiniu paketu.