FUNKCIJOS
1. Šias pareigas einantis specialistas vykdo šias funkcijas:
1.1. suformuoja visų rūšių socialinių išmokų, pašalpų (išmokų, pensijų, pašalpų, kompensacijų) žiniaraščius, užtikriną šių išmokų žiniaraščių paruošimą nustatytais terminais ir perduoda juos Buhalterijos skyriui ir priima išmokų išmokėjimo kvitus bei perdavimo-priėmimo aktus iš išmokų išmokėjimą vykdančių asmenų pagal sudarytas sutartis;
1.2. iš programos „Parama“ formuoja pažymas apie gautas išmokas, pasirašo ir išduoda socialinių išmokų gavėjams;
1.3. kontroliuoja vienkartinių pašalpų mirties atveju, vienkartinių išmokų vaikams išmokėjimą, patikrina ar suformuotas pavedimas programoje „Parama“ ir užtikrina, kad ta pati pašalpa už tą patį asmenį nebūtų išmokėta kelis kartus;
1.4. tikslinės kompensacijos gavėjo mirties atveju, tikrina ar suformuotas tikslinei kompensacijai išmokėti pavedimas ir tikrina žiniaraščius, kad šios išmokėtos sumos nebūtų išmokamos pakartotinai;
1.5. priima gyventojų prašymus, tikrina ir įveda duomenis, ruošia dokumentus, sprendimus bei užtikrina tikslingą ir teisės aktus atitinkantį skyrimą ir mokėjimą:
1.5.1. kompensacijų už komunalines paslaugas neįgaliesiems, auginantiems vaikus iki 16 m.;
1.5.2. vienkartinių pašalpų žuvusių pasipriešinimo 1940-1990 metų okupacijoms dalyvių šeimoms;
1.5.3. valstybės paramos ginkluoto pasipriešinimo (rezistencijos) dalyviams – kariams savanoriams;
1.5.4. vienkartinių kompensacijų asmenims, sužalotiems atliekant būtinąją karinę tarnybą sovietinėje armijoje, ir šioje armijoje žuvusiųjų šeimoms;
1.6. priima prašymus su visais reikalingais dokumentais dėl sąlyginių pašalpų, teisės aktų nustatyta tvarka parengia sprendimus ir teikia pasirašymui, tikrina ir pasirašo dokumentus, suveda duomenis programoje „Parama“ ir rengia atsakymus bei informaciją šiais klausimais.
1.7. perduoda duomenis (pažymas) programiniu būdu šilumos, karšto ir šalto vandens tiekėjams dėl kompensacijų šalto, karšto vandens ir šilumos tiekėjams ir juos priima iš šių tiekėjų, formuoja klaidų testavimo protokolus ir prireikus suveda duomenis.
1.8. perduoda duomenis socialinių išmokų pristatymo paslaugą teikiančiam teikėjui, o grįžus duomenims apie išmokėtas ir neišmokėtas sumas ir šiuos duomenis suveda į programą „Parama“;
1.9. skyriaus vedėjo pavedimu rengia ir teikia informaciją, ataskaitas, duomenis skyriaus veiklos klausimais skyriaus vedėjui;
1.10. tikrina duomenis registruose, rengia pažymas, dokumentų formas ir teikia informaciją Kompetetingai valdžios institucijai ar Kompetetingai įstaigai, ar Susižinojmo tarybai apie išmokas šeimai ir išmokas mirties atveju ir/ar kitas išmokas, įgyvendinant Europos Sąjungos socialinės apsaugos sistemų koordinavimo reglamentų nuostatas, dirba su programa;
1.11. priima prašymus ir reikalingus dokumentus dėl antrojo laipsnio valstybinių pensijų skyrimo motinoms, pagimdžiusioms, išauginusioms ir gerai išauklėjusioms penkis ir daugiau vaikų, suformuoja bylą, rengia užklausas iš Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro, parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus (jo pavaduotojo) teikimo projektą Lietuvos Respublikos pirmojo ir antrojo laipsnių valstybinių pensijų skyrimo komisijai ir perduoda prašymus bei dokumentus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atsakingiems darbuotojams;
1.12. rengia raštiškus atsakymus gyventojams ir paklausimus, atsakymus suinteresuotoms institucijoms;
1.13. pagal skyriaus vedėjo ar Administracijos direktoriaus pavedimus suteikia reikalingas prieigas darbuotojams SPIS programoje ir programoje „Parama“ pasirašytinai ir supažindina su duomenų saugą, reglamentuojančiais teisės aktais, SPIS nuostatais, užtikrina reikalingų dokumentų pasirašymą, užtikrina prieigų suteikimą pagal tinkamai pateiktus prašymus bei nustatytas kompetencijas;
1.14. jo kompetencijos klausimais priima ir konsultuoja asmenis, nagrinėja asmenų prašymus, pareiškimus bei skundus, rengia atsakymus, ataskaitas, duomenis bei informaciją fiziniams ir juridiniams asmenims, tikrina dokumentus ir tvirtina jų kopijas;
1.15. dirba su priskirtais registrais, SPIS ir programa „Parama“ laikantis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų;
1.16. suveda į programą „Parama“ mėnesio vidutinę temperatūrą, žemės normatyvus ir prireikus, kartu su Savivaldybės administracijos darbuotojais, atsakingais už informacinių technologijų, sistemų priežiūrą, kitus reikalingus šios programos pakeitimus;
1.17. rūpinasi teisingų socialinių paslaugų kainų, nemokamo maitinimo dydžių suvedimu į SPIS ir pagal atsakingų specialistų pateiktą informaciją, suveda duomenis;
1.18. vykdo kitus vienkartinio pobūdžio skyriaus vedėjo pavedimus skyriaus kompetencijos klausimais;
1.19. asmens duomenis tikrina ir naudoja teisės aktų nustatyta;
1.20. tvarko jam priskirtas dokumentų bylas, derina su skyriaus vedėju ir rengia skyriaus dokumentacijos planą bei papildymų sąrašą, kuriuos pateikia Savivaldybės administracijos archyvarams;
1.21. kontroliuoja, kad skyriaus vedamos bylos būtų tinkamai parengtos ir užbaigtos bei laiku perduodamos archyvuoti archyvarams;
1.22. skyriaus vedėjo pavedimu teikia duomenis ir informaciją skyriaus vedėjui jo kompetencijos klausimais;
1.23. paskirtas dalyvauja ir dirba komisijose, darbo grupėse skyriaus veiklos klausimais.
SPECIALŪS REIKALAVIMAI
1. Specialistas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1.1. turėti ne žemesnį kaip aukštesnįjį išsilavinimą ar specialųjį vidurinį išsilavinimą, įgytą iki 1995 metų;
1.2. būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, rajono Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais piniginės socialinės paramos, išmokų vaikams, šalpos išmokų, kompensacijų ir kitų skyriaus skiriamų piniginių išmokų skyrimą ir mokėjimą;
1.3. turėti darbo su programa „Parama“ ir Socialinės paramos šeimai informacine sistema (toliau- SPIS) žinių;
1.4. mokėti valdyti ir sisteminti informaciją, ir konsultuoti asmenis bei šeimas jo kompetencijos klausimais;
1.5. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo ir įforminimo taisykles ir asmens duomenų apsaugą;
1.6. mokėti dirbti „Microsoft Office“ programiniu paketu.