ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
1. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
1.1. bendradarbiaudamas su seniūnijomis, socialinių paslaugų įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiomis ir kitomis įstaigomis bei organizacijomis, atlieka potencialių pagalbos ir paslaugų stokojančių asmenų, turinčių intelekto ir (ar) psichikos negalią (toliau – Asmenys), paiešką.
1.2. vertina Asmens socialinių ir kitų kompleksinių paslaugų poreikį – atlieka Asmens situacijos analizę bei poreikių vertinimą kompleksinei pagalbai gauti;
1.3. informuoja ir konsultuoja tikslinės grupės Asmenis apie galimybę gauti socialines, sveikatos priežiūros, užimtumo, teisines ir kitas kompleksines paslaugas;
1.4. prisideda ir, esant Asmens sutikimui, dalyvauja įgyvendinant Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros parengtą individualų planą, rengia Asmens kompleksinį individualios pagalbos planą (toliau – Planas);
1.5. inicijuodamas, koordinuodamas ir kontroliuodamas Plano įgyvendinimą, Atvejo vadybininkas:
1.5.1. organizuoja atvejo vadybos posėdžius (pagal poreikį) su Savivaldybės administracijos specialistais, sveikatos priežiūros specialistais (pvz., sveikatos priežiūros įstaigoje dirbančiais socialiniais darbuotojais, slaugytojais, psichiatrais, šeimos gydytojais ar kt.), neveiksnių asmenų būklės peržiūros komisijos nariais, Užimtumo tarnybos specialistais, švietimo įstaigos specialistais, jei asmuo gauna švietimo / ugdymo paslaugas, policijos pareigūnais, kitais specialistais, galinčiais suteikti informacijos apie Asmenį, nevyriausybinių ir / ar kitų įstaigų / organizacijų atstovais, artimaisiais (šeimos nariais, globėjais, rūpintojais, asmenimis, padedančiais priimti sprendimus, ir kt.) ir kitais asmenimis iš Asmens socialinės aplinkos;
1.5.2. tarpininkauja Asmeniui, kreipdamasis į kitas valstybės ir (ar) savivaldybių institucijas, įstaigas ir (ar) organizacijas, kuriose Asmuo gali gauti pagalbą;
1.5.3. telkia Asmens kompleksinės pagalbos teikėjus (valstybės ir savivaldybių įstaigas bei kitas organizacijas, teikiančias pagalbą Asmeniui) ir inicijuoja, organizuoja bei koordinuoja Plano įgyvendinimą, nuolat palaikydamas kontaktą su Asmens kompleksinės pagalbos teikėjais ir negalios reikalų koordinatoriais savivaldybėse;
1.5.4. parengia Plano įgyvendinimo grafiką, ne rečiau kaip kas 1 mėnesį vykdo atvejo stebėseną ir atlieka reikiamas korekcijas Plane, atsižvelgdamas į Asmens situacijos pokyčius;
1.6. dalyvauja kuriant bei vystant pagalbos sistemą Asmenims seniūnijoje ir / ar savivaldybėje, galinčią užtikrinti reikalingas bendruomenines socialines paslaugas;
1.7. teikia informaciją ir siūlymus Savivaldybės administracijoje dirbančiam asmeniui, atsakingam už negalios reikalų koordinavimą dėl pagalbos ir paslaugų Asmenims stygiaus savivaldybėje;
1.8. esant poreikiui, lydi Asmenį pas Asmens kompleksinės pagalbos teikėjus;
1.9. bendradarbiaudamas su savivaldybės teritorijoje dirbančiais socialiniais darbuotojais, grupinio gyvenimo namų, apsaugoto būsto paslaugų teikėjais, nevyriausybinėmis organizacijomis, psichikos sveikatos centrų socialiniais darbuotojais, savarankiškai vykdo Asmenų, patiriančių socialinę atskirtį ir (arba) socialinę riziką, sąlygotą Asmenų negalios, paiešką;
1.10. bendradarbiaudamas su Asmens pagalbininkais priimti sprendimus, teikia siūlymus Projektą koordinuojantiems vykdytojams dėl Asmenų veiksnumo apribojimo bylų peržiūros ir (arba) kartu su pagalbininku priimant sprendimus dalyvauja atliekant Asmenų, kuriuos prašoma pripažinti neveiksniais ar ribotai veiksniais, vertinimą ir teikia savo išvadas dėl šių asmenų teisinio veiksnumo apribojimo;
1.11. bendradarbiauja su projekto tinklaveikos specialistais, teikia informaciją apie inicijuotų atvejų vadybos skaičių, kitą projekto įgyvendinimui aktualią informaciją;
1.12. esant poreikiui, organizuoja ir koordinuoja Asmeniui aktualios informacijos teikimą jam prieinamu bendravimo būdu (lengvai suprantama kalba, alternatyvioji komunikacija ir pan.);
1.13. rengia ir teikia pasiūlymus su priskirtos srities veikla susijusiais klausimais projekto vadovui ir negalios reikalų koordinatoriui, kitiems viešojo administravimo subjektams, taip pat subjektams, kurie teikia viešąsias paslaugas;
1.14. pildo visą projekte reikalingą dokumentaciją ir laiku ją pateikia projektą administruojantiems darbuotojams ir (arba) projekto vykdytojui;
1.15. nuolatos sistemina kiekybinę ir kokybinę informaciją apie Asmeniui suteiktas paslaugas;
1.16. nuolat peržiūri eiles į socialinės globos institucijas, kad būtų organizuojamos Asmeniui alternatyvios institucinei globai paslaugos bendruomenėje;
1.17. dalyvauja atvejo vadybininkams ir kitiems projekto specialistams skirtuose renginiuose ir susitikimuose kvalifikacijai tobulinti, kompetencijoms didinti, bendradarbiavimui skatinti;
1.18. paskirtas dalyvauja ir dirba komisijose, darbo grupėse skyriaus veiklos ir / ar su jo funkcijomis susijusiais klausimais;
1.19. dalyvauja biudžeto bei strateginio ir veiklos planų vykdyme, renka, rengia, tikslina ir teikia su tuo susijusius duomenis, informaciją ir ataskaitas;
1.20. tvarko jam priskirtas dokumentų bylas, dokumentus, kuriuos nustatyta tvarka ir terminais pateikia į Savivaldybės administracijos archyvą;
1.21. skyriaus vedėjo pavedimu teikia duomenis ir informaciją skyriaus vedėjui ar skyriaus vedėjo pavaduotojui kompetencijos klausimais;
1.22. vykdo kitus skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio, su struktūrinio padalinio veikla susijusius, pavedimus.
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
2. Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
2.1. būti įgijęs ne žemesnį kaip aukštąjį socialinių mokslų krypties universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą;
2.2. turėti ne mažiau kaip trejų metų patirtį dirbant su pažeidžiamomis visuomenės grupėmis ir (arba) ne mažesnę nei vienų metų patirtį dirbant su psichikos ir (ar) intelekto negalią turinčiais asmenimis arba socialinio darbo, psichologijos, specialiosios pedagogikos studijų metu įgytą praktinio darbo su psichikos ir (ar) intelekto negalią turinčiais asmenimis patirtį;
2.3. mokėti dirbti su taikomųjų biuro programų paketu „Microsoft Office“ (teksto redaktoriumi, skaičiuokle, internetu, elektroniniu paštu, pristatymų kūrimo programa), teisės aktų ir kitų dokumentų paieškos sistemomis ir duomenų bazėmis;
2.4. išmanyti teisės aktus, susijusius su pavestų funkcijų vykdymu;
2.5. išmanyti atvejo vadybos modelio taikymą, teikiant individualizuotas paslaugas ir koordinuotą pagalbą asmenims, turintiems psichikos ir (ar) intelekto negalią;
2.6. gebėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas dėl asmeniui reikalingų socialinių, kitų sričių (sektorių) paslaugų poreikio ir individualaus pagalbos plano sudarymo, jo pažangos įgyvendinimo, kliūčių įgyvendinant planą identifikavimo, sprendimo būdų siūlymų;
2.7. gebėti analizuoti didelės apimties informaciją, gebėti nustatyti loginius priežastinius ryšius, apibrėžti sudėtingas problemas ir vertinti jų sprendimo alternatyvas;
2.8. turėti savybes, reikalingas tiesiogiai dirbti su asmenimis (komunikabilumas, gebėjimas išklausyti) ir asmenimis su intelekto sutrikimais (gebėjimas komunikuoti lengvai suprantamu būdu ir kitais alternatyviais komunikacijos būdais, pvz., vartojant lengvai suprantamą kalbą);
2.9. gebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, savarankiškai rinktis darbo metodus, analitiškai įvertinti ir apibendrinti problemas, dirbti komandoje;
2.10. būti susipažinęs su Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros parengtomis rekomendacijomis dėl atvejo vadybininko funkcijų darbui su psichikos ir (ar) intelekto negalią turinčiais asmenimis;
2.11. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu.